Aktualności

Pracownicy OIK oraz służb i instytucji współpracujących szkolą się w obszarze bezpieczeństwa osobistego

Demonstrowanie uczestnikom szkolenia techniki obrony przez prowadzącego

Praca bezpośrednia z klientem może przynosić ogrom satysfakcji. Są jednak również sytuacje, w których pracownicy mający na co dzień styczność z drugim człowiekiem jako klientem, w tym również przedstawiciele służb czy instytucji miejskich, mogą być narażeni na szereg niebezpieczeństw. Dlatego tak ważna jest odpowiednia wiedza oraz przygotowanie, zarówno teoretyczne jak i praktyczne, pozwalające na wyeliminowanie potencjalnych zagrożeń bądź skuteczną ochronę w sytuacji ich wystąpienia.

Mając tego świadomość Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Siemianowicach Śląskich po raz kolejny podjął działania ukierunkowane na organizację specjalistycznego szkolenia w tym zakresie, skierowanego zarówno do pracowników OIK jak i służb czy instytucji miejskich współpracujących na co dzień na rzecz mieszkańców naszego miasta, którzy z racji wykonywanej przez siebie pracy również narażeni są na kontakt z tzw. „trudnym klientem”.

Efektem tej inicjatywy było zrealizowane w dniu wczorajszym, tj. 6 lutego br., szkolenie pn. „Bezpieczeństwo osobiste pracowników pierwszego kontaktu”, w którym wzięli udział właśnie pracownicy siemianowickiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej, Wydziału Zarządzania Kryzysowego, w tym Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Straży Miejskiej. Szkolenie to obejmowało zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa osobistego i samoobrony, w tym sytuacji niebezpiecznych w pracy z klientem, podstawowych zasad skutecznej samoochrony, profilaktyki bezpieczeństwa w biurze i w terenie, rozwiązywania sytuacji kryzysowych bez starcia fizycznego a także samoobrony w sytuacji kontaktu bezpośredniego obejmującego ćwiczenia odruchów obronnych i technik walki.

Zarówno za część teoretyczną jak i praktyczną szkolenia odpowiedzialny był Adam Strzebińczyk, ekspert w zakresie prewencji i bezpieczeństwa osobistego, reprezentujący w ramach ww. szkolenia firmę, specjalizującą się właśnie w szkoleniach z zakresu bezpieczeństwa osobistego, interwencji kryzysowej, negocjacji czy pracy z trudnym klientem, zwłaszcza w obszarze szeroko rozumianej pomocy społecznej i związanej z nią bezpośredniej pracy z ludźmi.

Szkolenie było bardzo intensywne a jego uczestnicy trafili w naprawdę profesjonalne ręce, dzięki czemu udało się pozyskać bardzo cenną wiedzę oraz umiejętności związane z ochroną zdrowia i życia w trudnych sytuacjach zawodowych. Zdecydowane poszerzą one świadomość i zwiększą poczucie bezpieczeństwa w sytuacji pracy z klientem. Miejmy jednak nadzieję, że nigdy nie będzie konieczności wykorzystania zdobytych umiejętności w związku z narażeniem na realną sytuację zagrożenia. 

Prowadzący oraz uczestnicy szkolenia
Uczestnicy szkolenia podczas części teoretycznej wykładanej przez prowadzącego
Prowadzący oraz uczestnicy podczas części teoretycznej szkolenia
Demonstrowanie przez prowadzącego techniki obrony podczas części praktycznej szkolenia

 

Rekrutacja na stanowisko interwenta kryzysowego w OIK w toku…

W Ośrodku Interwencji Kryzysowej w dalszym ciągu trwa rekrutacja na stanowisko: pracownik miejsca całodobowego pobytu …

OIK na Industriadzie 2024 w naszym mieście

W minioną sobotę, tj. 1 czerwca br., Ośrodek Interwencji Kryzysowej miał zaszczyt uczestniczyć w dużym wydarzeniu jakim …

Oferta pracy – poszukujemy osoby do naszego zespołu

Ośrodek Interwencji Kryzysowej poszukuje kandydatów na stanowisko: pracownik miejsca całodobowego pobytu – interwent …